Návod na ušití chňapky

V poslední době jsem dost šila. Dnes mě napadlo, vám nafotit můj postup na chňapku. Vybrala jsem si takový, který je podle mě rychlý a ne moc náročný, zvládnou ho i začátečníci, samozřejmě postupů na internetu najdete mnohem více. Já se vše co se šití týká učila sama, takže třeba nemám úplně ráda nějaké lemování atd. To jsem tedy do tohoto nezahrnula.

Nejprve si vystřihnete střih. Já jej našla někde na internetu, přijde mi sympatický, veliký akorát, pokud by byl zájem, zkusím pohled, jinak doporučuji Pinterest.
Ten jsem si obkreslila na tvrdý papír. 
Na každou chňapku potřebuji 4 ks látky, 2 s palcem směřujícím doprava a 2 opačné kusy, obkreslím na látku, vystřihnu. Vyžehlit můžete látku buď před obkreslením, já tady žehlila až po vystřihnutí. 

Pro ilustraci: takto bude vypadat hotový výrobek (postup je nafocen v jiné látce).


Obkreslím na látku.


Vystřihnu a vyžehlím.


Podle střihu si vystřihnu 4 ks z materiálu arachné. Dají se samozřejmě použít i jiné (používala jsem svého času i speciální teflonovou výztuhu do chňapek, ta je ale drahá a i se s ní pro začátečníky hůře pracuje). Na toto arachné posléze vystříhnutou látku přišiju prošitím. Já prošívám ledabyle. Líbí se mi tak chňapka, pokud ale chcete můžete si pomocí sublimačního (mizícího) fixu předkreslit pravidelné linky a jet podle nich.



Prošívám, 4 mm stehem, líbí se mi to tak, každý si může zvolit, co lahodí jeho oku :)


Zde již prošito, celou chňapku obstřihnu.


Nyní budeme sešívat samotné rukavice - jednu vnitřní a jednu vnější.


Sešpendlíme si tedy nebo sesponkujeme a prošijeme. Zda-li na celou patku nebo půlku, už je na vás.


V druhé rukavici (vnitřní) necháte otvor na protočení.


Po sešití vždy protočím a zkontroluji, zda-li jsem náhodou někde nevynechala, nebo mi neujelo.


Když mám oba kousku, vnitřní část protočím arachné materiálem k sobě a vnější opačně, vnitřní pak strčím do vnější. Sešijeme po obvodu. Ještě pokud chceme si nachystáme poutko, stačí obdélníček, přeložit, zažehlit a prošít. Poutko si do chňapky můžete vložit na jakékoli místo chcete.




Já mám sundávací rameno stroje, což je super právě na to, že tyto úzké věci na něj při sešívání krásně navléknete. Takže navléknu a dokola sešiju.


Otvorem, který jste si nechali celé dílko protočíte. A otvor pak zašijete, můžete si vyžehlit atd. to už je na vás.


Výsledek po důkladném protočení je zde :)


Za mě velmi jednoduchý postup, pokud potřebujete něco rychlého dětem na jarmark nebo jinou příležitost :)

Ať se hezky šije :)

Komentáře

  1. Zkusila jsem podle vašeho návodu a povedlo se moc děkuju bezva!!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Musím se pochlubit, syn viděl můj výtvor a skoro nevěřil že chňapka není koupená ještě jednou děkuju za návod.

    OdpovědětVymazat
  3. Střih jsem získala obkreslením propálené chňapky. Jako vložku použila starou dětskou deku. Vnější látku střihám o cca 3 cm delší a zahnutím dovnitř začistím okraje.

    OdpovědětVymazat
  4. Pracoval jsem podle návodu a velice se povedlo.Děkuji

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za váš komentář :)

Oblíbené příspěvky