Můj koníček - rodokmen

Mám jeden velký koníček, někdy je to až závislost!

Nemusíme si nic nalhávat...na jedné straně v rodinách členové přibývají a v té druhé odcházejí.

Když umřel můj děda, vznikl tento nápad udělat rodinný rodokmen. Chvíli jsem pátrala na internetu, protože dělat jej jen tak na papír mi nepřidalo úplně ideální. Narazila jsem na výborné stránky Ancestry a s tím i na prográmek, ve kterém se rodokmen přímo sám tvoří.

Zde malá ukázka, co se vám zobrazí, když přidáváte do rodokmenu novou osobu:



Postupně jak vyplňujete osoby je propojujete, manžele, sourozence, rodiče atd. Dokonce vám to i tyto propojení samo nabízí. Všechno je intuitivní a jednoduché. Lze též přidávat fotky.

\U mě byly začátky docela složité. Pátrala jsem, vyptávala se členů rodiny.

Od té doby, co ovšem nastala digitalizace matrik např. www.actapublica.eu je hledání jednodušší a stačí k němu internet.

No a zde nastala ta závislost - ve chvíli, kdy jsem v matriční knize našla další informaci a vodítko k další osobě, zvládla jsem u internetu sedět pár hodin a hledat dál :)

Nyní mám v rodokmenu 90 osob a 9 generací.

Nějakou dobu jsem teď pátrání vynechala a teď pokračuji dále. Pokud chcete nějaký zápis z nedigitalizované matriky, je nejlepší navštívit matriku osobně, musím říci, že pro mě by to byl docela problém jezdit po celé republice, jsem moc ráda, že zaměstnanci matrik jsou velmi ochotní a pokud požádáte, tak vám za úplatek vyhotoví výpis z matriční knihy.

Má někdo z vás zkušenosti s tvorbou rodokmenu?

Komentáře

Oblíbené příspěvky