Baristický kurz s Dokonalákáva.cz

Na minulé Vánoce jsem dostala úžasný poukaz na baristický kurz. Jelikož se již cca 10 let pohybuji ve světě kávy rozhodně jsem se na něj moc těšila, nikdy není špatné doplnit vědomosti a znalosti v této oblasti. Absolvovali jsem jej v průběhu léta (ano už to nějaký ten pátek je :)) jen jsem zatím nestihla sepsat žádnou recenzi.

Kurz byl skvělý! 
Jak to na kurzech bývá, sešla se super parta, srandy bylo plno, školitelé se o nás starali jako o vlastní a odnesli jsme si spoustu nových znalosti i zkušeností. A hlavně všechno bylo řečeno tak, že to opravdu každý pochopil.

Kávu jsme připravovali za pomoci pákového kávovaru a kvalitního mlýnku na kávu. 
V domácích podmínkách většina lidí preferuje automatické kávovary, kde se káva připraví stiskem jednoho tlačítka, tam pákové kávovary moc místo nemají.
Rozhodně by se ale pomocí pákových strojů měla připravovat espressa v kavárnách a měli by v nich pracovat vyškolení baristi. Dnes v době nedostatku zaměstnanců, jsou kavárny plné brigádníků a bohužel to také tak vypadá. Rozhodně by kurz měli absolvovat i zaměstnanci kaváren.
Samozřejmostí je také umění správně kávu upěchovat v páce a odhadnout, kdy z kávovaru připravujete ristretto a kdy espresso a páku také správně vyčistit.

Na konec jsme se učili také napěňovat mléko na capuccino, to už bylo trochu horší, tato fáze mi moc nešla a bylo třeba ji déle trénovat :)

Všem kdo by chtěli kurz absolvovat rozhodně doporučuji. Já byla v Brně, ale kurzy se pořádají i v jiných městech.

Odkaz na kurzy zde.









Komentáře

Oblíbené příspěvky